Viszont akkor már tudtam, hogy ide vissza kell jönnöm, és azt is, hogy rengeteg ihletet meríthetek az erdőből. Az idő múlásával folyamatosan jöttek az ötletek, s sajnos nem is tudtam őket egy mederbe terelni. Azért mégiscsak megpróbáltam, s pár napot kint töltöttem a gáton és az erdőben. Vázlatokat készítettem az egyes növényekről, a fák görbületéről, arról, hogy hogyan keresztezik egymást, arról, hogy hogyan hullámzik kérgük mintázata. Végül úgy döntöttem, hogy a nemeztárgyakban az érzéseimet, benyomásaimat próbálom majd megjeleníteni.
Ehhez a feladathoz a selyem és a gyapjú ötvözését választottam, egy olyan formatervben, melyet már régóta érleltem magamban. Lényege, hogy a nagyobb táskák egyre vékonyodó szájrésze egészében nyúlik túl a táskán, s így önmagából képez záródást a tárolórésznek. Ez a tolvajbiztos záródás mellett némi méretbeli variálhatóságot is biztosít.
A selymet magam festettem, s a színeket a megfelelő árnyalatok érdekében magam kártoltam össze natúr és vegyileg festett gyapjúból. Íme az eredmény:
Emlékeim az ártéri erdőről, 2011, táskakollekció
Fotók: Pavlovits Máté, 2011
Fotók: Pavlovits Máté, 2011